Disse 3 ting skal du som webshop have styr på efter iOS14-5. (Komplet guide)

1. Bekræft dit domæne i Facebook Business Manager

Verificering af dit domæne er det første, mest umiddelbare og mest presserende skridt.

Det er så vigtigt, at jeg har lavet step-ny-step guide, af hvordan du selv gennemgår verifikationsprocessen:

  1. Gå til Facebook Business Manager-indstillinger
  2. Gå til Brand Safety -> Domæner, som du finder i menuen til venstre
  3. Vælg dit domæne på den tilgængelige liste, eller klik på "Tilføj", hvis det ikke vises automatisk.
  4. Følg en af de tre verifikationsprocesser - DNS-verifikation, upload af HTML-fil eller meta-tag-verifikation.
  5. For nemhedens skyld kan du vælge “Verifikation af metatags” og kopiere <meta name="..." /> ved at klikke på teksten.
  6. Åbn din Shopify admin og gå til: Online Store > Themes > Actions > Edit code.
  7. I Layout skal du åbne theme.liquid, søge efter <head>, og et sted før </head> ... indsætte <meta name="..." /> tekst fra Facebook.
  8. Gem temaet, gå tilbage til Facebook, opdater, og klik (til sidst) på "Verify" (OBS. Der kan godt gå et par minutter inden det bliver verificeret)

2. Opsætning og prioritering af aggregerede events

I alt vil Facebook være begrænset til otte konverteringsbegivenheder for hvert domæne. Disse begivenheder vil blive rangeret manuelt i Ads Manager: dvs. prioriteret til sporing og optimering.

For brugere, der fravælger ATT(Tracking), kan Facebook kun spore den højest prioriterede begivenhed. Selv for brugere, der tilvælger tracking, vil du stadig være begrænset til otte.

Her er hvordan du konfigurerer din Aggregated Events Management...

  1. I menuen i Facebook Ads Manager skal du klikke på Events Manager 
  2. Vælg din pixel, og gå til fanen Aggregeret hændelsesmåling; klik på “Konfigurer webhændelser”.
  3. Tryk på dropdown for dit website
  4. Prioriter dine begivenheder og aktiver værdioptimering; for vores kunder opsætter vi begivenhederne i følgende rækkefølge - (1) Køb, (2) Start checkout, (3) Tilføj til kurv, (4) Se indhold og derefter eventuelle brugerdefinerede konverteringer.
  5. Følg ovenstående rækkefølge eller tilpas efter dit behov.
  6. Færdig.

3. Integrer Facebooks Conversion API (CAPI) med din Shopify

  1. Log ind på Shopify, og naviger til Facebook-kanalen i App Store; klik på "Add app" (tilføj app).
  2. Du vil blive omdirigeret til din Apps-side i Shopify; klik på "Tilføj salgskanal".
  3. Tilslut Facebook CAPI fra Facebook Sales Channel ved at klikke på "Continue setup" under Facebook Marketing.
  4. Forbind din personlige Facebook-konto eller kontoen tilhørende en person med administratorrettigheder til din Facebook Ads Manager og side.
  5. Følg Facebook-anvisningerne, indtil der vises et grønt flueben ud for Facebook-konto.

Via de resterende dropdowns kan du forbinde din ...

  1. Business Manager
  2. Annoncekonto
  3. Og Facebookside
  4. Under Datadeling skal du vælge "Maximum", som omfatter Conversions API (CAPI). Vælg den Facebook-pixel, der passer til den konto, du bruger. Bemærk: Sørg for at matche navnet og ID-nummeret.
  5. Klik på "Accepter" og "Finish setup"
  6. Validere din opsætning ved at:

1. Mulighed: Kør en test i Facebooks datakilder > Testhændelser > Testserverhændelser.

2. Mulighed: Overvåg indkøbsaktiviteter i oversigten i din EventManager.

Der er ingen negative virkninger ved at tilføje Shopify Conversions API. Det vil blive afledt (de-duplikeret) sammen med dine almindelige pixelbegivenheder og vil ikke forårsage nogen overrapportering. Det vil blot give et "løft" i købsbegivenheder, som vi normalt ikke ville se på grund af adblockers.