SUCCESS CASE

Barons

Effektivisering af annonceringen

Om

Barons

  • Dansk skjortebrand
  • Tidligere deltager i Løverns Hule på DR1
  • Sælger deres produkter på +3 markeder

God sparring på alt fra strategi til idéudvikling

"Vi har i BARONS altid haft et stort fokus på paid social som en af de primære kanaler i vores marketing mix. Med Magnus på holdet, får vi god sparring på alt fra strategi til idéudvikling af nye kreative tiltag, og en der kan få tingene til at ske når der er brug for at rykke hurtigt."

- Bastian Lind, CMO & Partner i BARONS

Resultater

  • Det samlede spend blev sænket med 13,9%
  • Antallet af tilskrevet ordrer steg med 13,7%
  • CPA faldt med -24,3%
  • ROAS steg med 29,9%

BARONS søgte en samarbejdspartner til at varetage deres annoncering på Facebook og Instagram og som kunne agere som en "integreret" del af deres marketingteam. I en dynamisk vækst virksomhed som BARONS, er det afgørende at det bliver eksekveret hurtigt og præcist. Her var Neble & Co. et godt match med vores mindre, men meget dedikeret og progressive team.

Da Neble & Co. overtog BARONS annoncekonto, fik vi hurtigt identificeret og rettet op på udfordringerne i deres daværende kampagne struktur. Det stod klart, at kampagnerne både kørte med for høj frekvens, for lang fastholdelsesperiode i retargetingmålgrupperne og med en mindre optimal budgetstrategi.

Sådan gjorde vi

Vi formåede at nedjustere kraftigt i det spend, der blev brugt ved b.la. at tilpasse retargeting perioden og sænke frekvensen på de respektive kampagner. Hertil ændrede vi budgetstrategi og opdelte retargetingmålgrupperne ud fra en optimal kunderejse.

Resultatet af optimeringerne betød 13,7% flere ordrer, men 13,9% mindre i annonce spend. 

Det resulterede i en positiv tilvækst i tilskrevne ROAS på 29,9%.

Skal I være den næste succes case?

Tak! Vi vender tilbage hurtigst muligt
Oops! Noget gik galt - prøv igen eller skriv til os på kontakt@nebleco.dk