Heliot Emil er et ungt og ambitiøst fashionbrand fra Danmark. Virksomheden er stærkt præsenteret i retails globalt - og er først for få år siden begyndt at fokusere på salg via egen webshop.
Vi supporterede Heliot Emil med deres marketing strategi og eksekvering heraf i forbindelse med Black Friday 2021.
Efter vi havde gennemgået Heliot Emils daværende annonceringstrategi opdagede vi hurtigt, at de brugte mange annoncekroner på markedsføring i lande som ikke konverterede. Vi lavede en prioriteret liste over de markeder med den bedste performance og allokerede deres annoncebudget til de markeder, hvilket øgede effektiviteten og kvaliteten af de brugerdefinerede retargeting målgrupper.
I forbindelse med Black Friday udarbejde vi i samarbejde med Heliot Emil en konkret strategi og en eksekveringsplan. Der var b.la. et stort fokus på at skabe en unik hype og urgency omkring deres Black Friday sale. Gennem vores strategi fik vi samlet mere end 9.000 leads ind på venteliste, vi oplevede en vækst på i omsætningen på 354% og en stigning i antallet af besøgende på 457% sammenlignet med Black Friday året før.